慶應義塾大学通信教育部シラバス

科目名
英語(ライティング)8
担当教員名
ハイ, キャメロン I.
科目設置 総合教育科目 授業形態 夏期スクーリング
科目種別・類 外国語科目/英語 単位 1
キャンパス 日吉 共通開講学部 -
設置年度 2024 授業コード 22410

授業科目の内容

This course will help students to improve their band scores on the writing section of the IELTS test. The IELTS writing section has two parts. Task 1 is an analytical essay where candidates have to summarize information by selecting and reporting the key features from graphs, pie charts, maps, or process diagrams, and make comparisons where relevant. Task 2 is an opinion essay where candidates express their personal views on a range of social issues and provide supporting reasons, examples, and experiences. Both Tasks shall be addressed and strategies will be shared so students can understand and make improvements in the four IELTS assessment criteria: task response, coherence and cohesion, lexical resource, and grammatical range and accuracy.

第1回講義内容
Course outline and expectations.

第2回講義内容
Task 1: Line graphs, Pie charts, Bar charts

第3回講義内容
Task 1: Tables, Maps, Process Diagrams

第4回講義内容
Task 1: Test

第5回講義内容
Task 2: Opinions, reasons, examples

第6回講義内容
Task 2: Showing contrast, paraphrasing, adding information, and highlighting similarities

第7回講義内容
Task 2: Showing agreement and disagreement, using time markers, generalizing and expressing certainty

第8回講義内容
Task 2: Showing results, expressing conditions, and introducing other opinions

第9回講義内容
Task 2: Presenting general opinions and personal experiences

第10回講義内容
Task 2: Making suggestions and summarizing, predicting, emphasizing,

第11回講義内容
Task 1 and Task 2: Model answers

第12回講義内容
Final writing test: Task 1 and Task 2 essay

その他の学習内容
  ・課題・レポート
  ・課外授業
  ・小テスト

成績評価方法

Class attendance and participation: 20%
Task 1 homework submissions: 20%
Task 2 homework submissions: 20%
Final test: 40%

テキスト(教科書)※教科書は変更となる可能性がございます。

スピーキング・ライティング攻略のためのIELTS必修フレーズ100/ハイ キャメロン テイエス企画 2019

受講上の要望、または受講上の前提条件

If you are not familiar with the IELTS writing section, please read the introduction chapter of my textbook before starting the course.